RSF can’t stomach simple facts

They just can't.

Last week, I responded in a tweet (see below) to Austrian public television ORF1’s evening talk show Gute Nacht Österreich because they spent 16 long minutes trashing Hungary’s media landscape. What’s worse, they failed to include a fair balance of sources and relied only on the likes of Átlátszó.hu and Direkt36 – both of which belong to a group of pro-migration organizations funded by George Soros and disguised as ‘independent’ experts.

I thought we put this story to rest but, lo and behold, Reporters Without Borders (RSF), one of Soros’s most loyal watchdogs, came out barking. In a statement, Rubina Möhring, the President of RSF’s Austrian branch, wrote this:

“Government Spokesman Zoltán Kovács plays a joke on Hungarians when he utilizes Austria’s press that is critical of Viktor Orbán to reinforce receptiveness to anti-Semitism.”

Anti-Semitism. Did you get that? What on earth does anti-Semitism have to do with any of this?

Oh, wait. It’s their classic move: Whenever they are called out for their Soros-funding, they immediately shout “anti-Semitism!” Of course.

Clearly, RSF cannot stomach a simple fact. Our criticism of George Soros’s activity, the way his network of left-liberal organizations is driving a pro-migration agenda, has never had anything to do with his religion or background.

The problem here – as is the case with ORF1’s biased reporting – is the complete lack of balanced opinions when discussing topics such as Hungary’s media landscape, politics or judiciary. One cannot simply paint an objective image of Hungary when the only organizations – in this case Átlátszó.hu and Direkt36 - whose views get picked up belong to George Soros’s unelected, aggressively pro-migration network.

And when I dare to call them out for biased reporting, then Reporters Without Borders, another prominent recipient of Soros-funding, starts banging on my door.

This is not how it should be.